cabyvon.reismee.nl

Na ruim een week.....

Hoi lieve allemaal,

Het is nu ruim een week geleden dat ik hier ben aangekomen en ik moet zeggen dat het voelt alsof ik hier al veel langer ben (dat is geloof ik een goed teken).

Het prachtige weer (nog steeds stralend blauw met zon en gevoelstemperatuur 25 gr) speelt hierbij een grote rol. Ik heb al 2 wandelingen in de bergen gemaakt, de eerste ruim 4 km (best wel klimmen) en de tweede 8 km iets minder steil. Maar in deze zat een stuk dat ik met gevaar voor eigen leven...een rivier met grote stapstenen over moest....en waar in de diepte van het water ik weet niet wat voor gevaar op de loer lag.... (zie bijgaande foto) Het resultaat van deze heldendaad was een prachtige omgeving. Dit bewijs vindt je terug op de foto's.

Ook een paar fietstochten langs een stuwmeer, leverde mooie plaatjes maar ook een houten k..... De boodschappen zoveel mogelijk op de fiets. Je moet danop de autoweg want fietspaden kennen ze hier niet. De hellingen zijn wel tot 7% (is te doen met mijn ondersteuning) maar bergafwaards bereik ik snelheden vanover de 50km, duszit ik 'm letterlijk te knijpen (in de remmen) want dat gaat onverantwoordelijk hard.

Vandaag naar een dorpje in de bergen geweest (Marveau) waar een kastanjefeest werd gevierd. Dat heb ik wel met de auto gedaan. Busladingen vol Portugezen en een enkele toerist werden hier gedropt. Kleine straatjes (met kinderhoofdjes) steil omhoog met als verrassing een kasteel bovenop de berg. Heel druk en eigenlijk was het te vergelijken met een bradderie in Hollandmaar dan met kastanje-brood/pasta/wijn/olie etc. De plaatselijke hoempapa was ook aanwezig met 2 grote dansende poppen (zie foto's).

Op de camping is het rustig maar met wel heel aardige mensen. Veel Nederlanders en een paar andere nationaliteiten. Tot nu toe (al een hele week) voel ik me hier prettig en geniet van de prachtige natuur en (wonderbaarlijk) ook van de stilte.

Geniet mee van de vergezichten (foto's) en bedankt voor jullie reacties, whatsap en skype, ik waardeer dat zeer en blijf zo toch nog een beetje bij jullie.

Liefs Yvonne

Reacties

Reacties

Gerrit-Jan

Ik zou bijna jaloers op je worden! Mooi weer ,en mooie omgeving grotjes

Jeannette

Leuk je verhaal....lijkt net alsof we er een beetje zijn. Ben trots op je tantetje! Je doet het wel zo maar even. X

Harry

Tjee. Kom je nog wel terug ? Moet wel hoor. Want we hebben een nieuwe beheerster nodig. Jij en Gerrit jan ?

Wil en Jos

Na jou verhaal gelezen te hebben lig ik uitgeput in m'n stoel, bergje op bergje af! Weet je...? ik verplaats me in jou fietstochten, alleen ik heb geen trap ondersteuning. en zoals Harry zegt, we hebben nog een facature.

Harry

Ik lees al bewust niet alles. Want ik lig al uitgeput in mijn stoel na het vegen van de bladeren hier. Wat een storm. Kan niet wachten op Truus d'r pensioen want dan komme we ook die kant op in de winter.

Claudia en André

Geweldig wat heerlijk allemaal klinkt goed en de foto's zien er goed uit!! En dat met een heerlijke herfst storm hier!???????? fijn om te horen dat het goed voelt! Is er nog een plaatsje over? Al zal het lopen met krukken in de bergen niet meevallen hahaha
We zijn trots op jou en vinden het geweldig wat je doet. Liefs van ons

Joop en Martha

HalloYvon net terug uit Dordrecht jouw prachtige foto,s bekeken ziet er allemaal gezellig uit blij dat je het naar je zin hebt hier alles oké gaan met een groepje klootschieten op Rabbit Hill dan een borrel bij buts ook gezellig hoor Gr Joop Martha

Gina

Hoi Yvonne, dapper van jou al die wandelingen en fietstochtjes.. Pas je wel op want als ik het zo hoor zijn alle wandelingen niet zonder gevaar....Ik vind het fijn dat je zo geniet.. Hoop dat het mooie weer nog lang aanhoud!

Liefs Gina

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!