cabyvon.reismee.nl

verder ingeburgerd

Hoi allemaal,

Het is wel vervelend om te zeggen maar het is hier nog steeds een strak blauwe lucht, met af en toe een wolkje. Het blijft voorlopig ook nog dit weer, er bloeien nog veel bloemen en het is erg groen. Wel is de temperatuur wat minder (17/20gr) en is de wind wat frisser maar het leven speelt zich alleen maar buiten af.

Bij jullie is het wat minder (natte sneeuw, strooiwagens, kou en storm) bijna niet voor te stellen als je hier bent. Het wordt hier qua bezetting wat drukker. Er komen met december groepen die komen wandelen en nog 3 stellen overwinteraars. Verder mensen die een paar dagen/weken blijven. Zo heb ik al met Engelsen, Fransen, Duitsers en Nederlanders die hier in Portugal wonen contact gemaakt. We drinken regelmatig koffie met elkaar, wandelen in groepjes enzo haal je ook nog je talen een beetje op. Er zijn hier ook een aantalmensen die Portugees leren, nou ik bak er niets van, ik vindt het een hele moeilijke taal. Misschien omdat iknog te warrig ben, ik heb ook nog geen boek gelezen of een film uitgekeken.De enige prestatie is een fysieke, ik wandel en fiets bijna elke dag. Dat zorgt ook voor ontspanning!

Zo heb ik ook mijn eerste Portugese cach gevonden (zie foto) en daarna nog een stuk of 6.

Voor diegene die niet weten wat geocaching is het volgende:

het is een spel waarbij je op zoek gaat naar een schat (cache) die je alleen met een gps kunt vinden. Dus eigenlijk een speurtocht in een modern jasje! De schat zelf is vaak een munitiedoosje maar kan ook een tupperwaredoosje of een kokertje van een filmrolletje zijn. Hierin zit eenlogboekje enschrijven de cachers (ikke) hun naam als bewijs dat je de cache gevonden hebt. De aanwijzingendie je nodig hebt om zo'n cache te kunnen vinden staan op de Amerikaanse site www.geocaching.com

Ze liggen over de hele wereld verspreid (behalve Noord Korea geloof ik) en hier in de buurt liggen er wel 60 (te belopen). Dus voorlopig kan ik vooruit, het is een leuk doel voor je wandelingen en zo kom je steeds ergens anders.

Inmiddels heb ik (met heel veel hulp) de voortent opgezet (heel stevig verankerd) want het kan hier behoorlijk (windkracht 9) waaien. Met windkracht 4 ismijn schotelantenne omgewaaid (niet goed verankerd) en is de kopafgebroken. Heeft iemand weer gelijmd en morgen maar kijken of het nog functioneerd!

Vandaag heeft er iemand pannenkoeken gebakken, dus heerlijk met elkaar gegeten. Vorige week heb ik frietjes gebakken in de fryer, ook lekker! We drinken bijna elke ochtend koffie, en wie er komen wil is welkom, zo niet, ook goed!! Af en toe jeu de boule spelen en er is altijd wel iemand waar je mee kunt kletsen. Ik heb een leuk contact met de meeste mensen en slaap al stukken beter (de buitenlucht en fysieke inspanning). Nu wil ik nog op zoek naar fado (Portugese) muziek, maar ik ben bang dat ik daarvoor naar Lissabon moet. Dat is hier zo'n 250 km vandaan maar daar kun je ook met de bus heen (vooreuro17,50) en dan een paar nachtjes daar blijven. Jullie horen het wel!!

Bijgaand weer wat foto's (hoop dat het niet te pijnlijk is voor jullie, dat mooie weer hier) en graag tot horens via skype, whatsapp, mail etc.

heel veel liefs Yvonne

wordt vervolgd....

Reacties

Reacties

Harry

Gewoon toppie meis

Gerrit-Jan

Maak ons maar jaloers!!!! (Ik heb het in de caravan ook 21graden) het is je gegund!

Joop en thea

Zo leren wij ook wat nieuws "cache "
Groetjes

Jan en Kina

Goed dat je het nog steeds bevalt daar in Portugal en als ik het zo een beetje lees lijkt het een klein beetje op woudenberg aan zee, wij wensen je nog veel mooie dagen op de camping,
Groetje's,

Jan en Kina

Jeannette

klinkt ook heel gezellig daar! Hier idd nat en wind .. maar ach wij mogen ook niet klagen voor de tijd van het jaar.

Ik ben benieuwd of je naar Lissabon gaat, is wel weer een ervaring. Ik zeg DOEN ;-)

X

Gina

Hoi Yvonne, waar ik nou benieuwd naar ben is waar vind je die cache,s? Liggen die in de bosjes of moet je ze uitgraven? Die boeken om te lezen ...dat komt vanzelf...
Hoe is het met je breiwerk?

Groetjes Gina

Els

He Yvon,
wat een verhaal die cache. Zijn die ook n Nederland/
Dan kan je hier ook komen zoeken en terwijl ook weer fff kleien!!!!
De klei meisjes met tasje vorderen goed en de animo is zo groot dat men er een aantal meer wil maken. MET TAS!!! Nog niet gestookt , zodra dat gebeurd hoor je het.
Ben jeaan het breien? Nou , heb ik nog een leuk adres: www.warmetruiendag.nl
Kijk maar eens. Ben benieuwd.
Ik ga er 1 breien. Lastige steken hoor.
Die foto,s van jouw omgeving vind ik wel dor en eenzaam. De mensen bij dat mooie huisje weer leuk.
Ja die fado, vind ik geweldig en wat let je om naar Lissabon te gaan met z,n 2en wellicht. Klein gezelschap opzoeken en een leuk weekend van mken. Geld moet rollen vind ik.
Je kan daarna weer de hele weekpannekoeken eten ha, ha, hier heb ik al weer oliebollen in Gouda gegeten HHHEEEERRRRRLLLLIJKKKK.
Kijk naar de sterren en 1 daarvan ben ik die aan je denkt.
lfs Els

Marijke

Hoy Yvon.
Is er in de buurt niet een leuk cafe waar spontaan , meestal laat in de avond, fado gezongen wordt?
Dat zijn meestal de mooiste.Hier gaat alles zo zijn gangetje.
De kleimeisjes vorderen goed.We hebben er alle4 al .bijna 2 af. dikke kus Marijke

Toos den Hoed

Hai Yvonne, fijn dat het beter met je gaat en dat je zo goed
de aansluiting vindt. Voor de muziek moet je zeker gaan, heb je je zo op verheugd om dat mee te gaan maken.
De foto's gezien en is echt jou ding. Genieten!!!!!
Groetjes uit het wat koudere Nederland.
Liefs Toos

Bep van Zuijlen

hoi Yvonne. Ik heb je blog gevonden en blijf je vanaf nu volgen hoor.
Ik heb bewondering voor je, voor wat je al gepresteerd hebt tot nu toe.
Geniet met volle teugen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!