cabyvon.reismee.nl

65 jaar en Lissabon

Lieve allemaal,

Vanaf nu behoor ik bij de pensionada!!! Het begon al heel vroeg ( 08.30)met kadootjes en felicitaties, geweldig wat een lieve mensen om me heen. Ja en dan ben je toch die grens gepasseerd, het voelt als...............niets anders! Het heeft zo zijn voordelen, ik krijg nu AOW in juni en korting in de trein en bus. Hier in Portugal is dat heel veel, ik heb voor de helft gereisd naar Lissabon met de trein en in de bus etc.. Maar daarover later.

Ons feestje was erg geslaagd, we hadden schitterend weer, dus hebben met z'n allen weer buiten gegeten en gedronken. We kregen weer kadootjes en ze hadden speciaal voor mij een lied met persoonlijke tekst gemaakt op mijn 65e. Het klonk voor geen meter maar de intentie was geweldig en ontroerend. We hebben een gezellige leuke club bij elkaar. We eten, wandelen, fietsen door elkaar. Dan die met die etc. s'Morgens koffie drinken voor de leifhebbers en dan ieder z'n gang. Een paar fanatieke wandelaars zoeken steeds wandeltochten uit en diegene die mee wil sluit aan. Echt gezellig en er wordt veel gelachen. Heerlijk relaxed! Uit eten doe je hier vanaf 7,50 dagmenu (3 gangen plus drinken) daar wordt dan ook vaak gebruik van gemaakt.

Lissabon was een geweldige ervaring. Eerst 45 km rijden met de auto naar het dichtsbijzijnde station (we zitten vrij diep op het platteland met de camping). Daarna de intercity naar Lissabon (3 uur rijden). Schone comfortabele trein en mooi uitzicht tijdens de reis. Heel stuk langs de Taag (rivier van 1500km, oorsprong in Spanje), prachtige plaatjes. Het regende wel een beetje maar we zaten droog. In Lissabon met de bus naar het hotel, heel simpel te vinden en stapten praktisch voor het hotel uit. Heel centraal gelegen, alles te lopen vanuit hotel. Mooie kamers met alles erop en eraan. Uitgebreid ontbijt en vooral heel schoon!! We kwamen s'middags aan en zijn gelijk met de sightseeing bus door Lissabon gereden. Het regende toch en dan konden we gelijk noteren wat we wilden zien. Elke avond heerlijk uit eten in verschillende restaurants. Het viel ons op dat er heel veel mensen op straat leven en slapen. Grote kartonnen dozen met kleden werden gespannen in bijna alle portieken. Maar overdag waren de mensen niet opdringerig met geld vragen. Overigens hebben we in Lissabon ook de ervaring dat de mensen erg aardig en behulpzaam zijn. Als je ze iets vraagt krijg je uitgebreid antwoord (ook al begrijp ik er niet veel van) maar je voelt je gelijk familie van ze. We hebben veel kerken gezien(prachtig) hele mooie panden in de stad. Druk verkeer maar geen getoeter. Iedereen stopt voor je (ook zonder stoplicht). We zijn naar het Ocenarium geweest, dat dateert nog vanaf de expo (8jr geleden?) en is op 1 na de grootste van de wereld. Heel imposant en wederom keurig verzorgd en schoon, de meest vreemde vissoorten gezien. Verder was er verdeedl over heel wat ha. prachtige architectuur te bewonderen. Het terrein ligt langs de Taag en er was een strand met gondelvaart erboven. Kortom leuk sfeertje. Een tijdelijke tentoonstelling in het ocenarium heeft nog de meeste indruk op me gemaakt. Het was een soort onderwater vegetatie (helemaal rondom) maar ik denk dat de muziek die erbij werd gedraaid het maakte. Het is door een Japanse architect met 90 man opgebouwd, helemaal geweldig. Verder hebben we kastelen en prachtige tuinen bewonderd (waarvan er behoorlijk veel in bloei stond. De temperatuur is hier nu zo'n 18 gr. gemiddeld en de zon is er steeds vaker. We hebben ook een echte orginele Fado-avond meegemaakt, dat was voor mij het hoogtepunt. Het was in een prachtige oude locatie, heel sfeervol. Tijdens het diner werd er opgetreden. We hebben 3 verschillende fado zangeressen en zanger gehoord en die kwamen elk 2 keer optreden. Een gewone gitarist een bas en guitaar met 12 snaren. Wat een kunstenaars zijn dat. We heben er van 20.30 tot 13.15 gezeten. Ik was erg onder de indruk en vond het heel emotioneel. Die zangeressen zingen vanuit hun tenen, je kunt niet anders als genieten. We hebben heel veel gezien en beleefd en vonden het prima om na 4 dagen weer op de trein te stappen. Ik heb 2 dagen bij moeten komen van alle indrukken maar heb het fantastisch gehad. Bijgaand wat foto's van het feestje en Lissabon. Vanuit Portugal een bejaardengroet maar wel een hele tevreden en blije bejaarde!!

Heel veel liefs Yvonne

Reacties

Reacties

L.rijksen@hotmail.com

Ha Yvon, heb gemoten van je verhaal. Kom je nog wel terug naar Oudewater? Ik heb zo mn twijfels..... Wat een mazzel met het weer. Hier lijkt het wel herfst. Snoeiharde wind en regen. Ik ben dan ook behoorlijk jaloers....????. Wij kleien ondertussen gestaag door. Zal snel wat fotos doorappen. Mn typeruimte is op dus ik zeg je gedag. Geniet van alles en ik hoo

Gerrit-Jan

Ten eerst gefeliciteerd en welkom bij de jong bejaarden,geloof me het leven begint nu pas, vooral met de bijdragen van de staat! Ik vraag me af,of je nog terug komt de verhalen zijn zo positief en de foto's zo mooi dat je hier als je terugkomt moet afkicken.nog veel plezier en groetjes

Jeannette

Fijn dat je het naar je zin hebt! Bejaard tantetje ????
Morgen gaat hier het zonnetje schijnen voor 1 dagje en dan weer regen. Dus geniet daar van al het moois en het weer.

Liefs Jeannette

Bep van Zuijlen

Hallo Ivonne
Heerlijk om jou positieve verhaal te lezen over je belevenissen.
Van harte gefeliciteerd met je 65ste verjaardag.
Groet Bep van Zuijlen

Joop en thea

Fijn dat je zulke aardige mensen om jou heen hebt en zo te lezen geniet je vd dagen in Portugal ,houden zo.
Groetjes uit Utrecht.

Toos den Hoed

Hai Yvonne, ten eerste, wat zie je er goed en slank uit. Geweldig. Wat een leuke trip naar Lissabon. Mooie foto's. Liefs Toos.

Gina

Hoi Yvonne, wat een belevenis Lissabon.. leuk! Mooie foto's, en aan je verhaal te lezen hebben jullie genoten.. Fijn dat jullie het met elkaar zo gezellig hebben en dat ze zoveel met je verjaardag hebben gedaan, zelfs een persoonlijk lied! Geniet ervan.. als ik jullie zo in het zonnetje zie krijg ik veel zin in het voorjaar!
Lekker het zonnetje weer eens in je gezicht.. lekker hoor..
Groetjes en veel liefs van Gina

Els

Hé Yvonne,
een heel mooie start in jenieuwe levensjaar en vooral veel plezier.
Wat zie je er goed uit op de foto. Minder rimpels echt relaxed.

Voldende week gaan de kleiduiven weer starten met een nieuw thema : huizen in alle vormen.
Kan je alvast meegenieten.
Leuke dagen en hartelijke groet.
Els

Evalien

Heej Yvonne,
Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Nou, dat ziet er inderdaad gezellig uit. Wij wensen je heel veel plezier in Portugal, maar hopen ook je hier in NL weer een keer te zien/spreken. Geniet ervan!
Grtz, Evalien

Trudy Verleun

Hallo Yvonne,

Ik vond het zo knap van je dat je helemaal naar Portugal ging rijden. Zelf ben ik niet zo'n held. Fijn dat je het zo naar je zin hebt, dat heb je echt wel verdiend. Portgal lijk mij ook best wel een mooi land, ben er nog nooit geweest, maar zeker interressant om iets nieuws te ontdekken.
Die feestjes, dat krijg je als je ouder wordt, dan kunnen we er niet zo goed meer tegen. Heb ik ook last van, hoor!! Het is meestal de volgende dag dat de dip er is.
Alsnog van harte gefeliciteerd met je 65e ( zou je niet zeggen) verjaardag.
Geniet van alles om je heen! Lieve groetjes, Trudy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!