cabyvon.reismee.nl

een nieuw Portugees avontuur

Hoi lieve allemaal,

Al weer een jaar voorbij, wat gaat het snel, dus maar weer genieten van alles. Het is leuk om jullie op de hoogte te houden van ons Portugese avontuur. Er zijn een aantal nieuwe volgers bijgekomen dus voor allen een hartelijk welkom. Mijn reismaat/soulmate Jan vindt dat dit wel ONZEblog is maar ik vind dat hij dan ook maar een stukje moet schrijven zo af en toe, vinden jullie ook niet??? Voorlopig zal ik beginnen!!

In Geulle hebben we onze caravan gewassen (nog hartelijk bedankt Bart!) voor de grote reis kon beginnen. Het is weer uitstekend verlopen, mooi weer (1 dag regen onderweg) en ditmaal 6 dagen gereisd. Verleden jaar had ik helemaal geen inspraak maar nu heb ik het voor elkaar gekregen dat we niet door Parijs zijn gegaan. En dat is uitstekend bevallen want we hadden een prachtige reis qua natuur, de herfstkleuren spetterde tegen de autoruit, geweldig genoten (zie bijgaande foto's). Het was alleen een beetje jammer dat Jan z'n caravan langzaam aan het degeneren is. Het begon al in Geulle, daar ontdekte hij vocht in de disselbak. Onderweg kwam zijn dakluik ineens omhoog. Met gevaar voor eigen leven heb ik hem toen ingehaald en met allerlei rare bewegingen hem tot stoppen gedwongen. Het dakluik zit nu vastgeplakt met tape, wat zal het volgende zijn. Hier op Pomarinho aankomen was als een soort thuiskomen. Een heel hartelijk welkom van allemaal bekenden (van verleden jaar) we voelden ons gelijk op onze plek. Inmiddels staan de caravans gesetteld (Jan met voortent) daar heb ik voor 4 mnd een plekje in gereserveerd. Bij mij staat alleen de luifel (had ik ook niet zoveel werk. De schotels (tv) zijn geïnstaleerd dus we kunnen het wereldnieuws weer volgen! (alleen weet ik niet of we daar nou zo blij van worden.) De camping is helemaal volgeboekt en er staan veel landgenoten, erg gezellig en wij zorgen weer voor de koffie (als vanouds). Voor morgen staat de eerste wandeling geboekt (zal wel weer wennen zijn) en wie mee wil schrijft in. Het weer is een beetje wisselvallig, liepen we gisteren nog in korte broek en helder blauwe hemel, vandaag dicht bewolkt, lichte miezer vanmorgen, maar niet koud. De verwachtingen zijn goed.

Niet alleen de caravan van Jan vertoont kuren. Het is niet voor niets waar je mee omgaat...... Mijn verwarmingsketel in de caravan raakte oververhit, dus die heb ik uitgezet! Nou is het op de dag prima weer maar de avonden had ik toch liever zonder hemdjes/truien/jas doorgebracht. Gelukkig denken er veel medekampeerders mee en komen allemaal met goede ideeen (worden nog uitgewerkt!). Ik heb in ieder geval veel aanloop, best gezellig!!

Jullie zijn een beetje op de hoogte van ons beginnend avontuur en hopenlijk volgen nog vele verhalen. Mocht je wederom de behoefte hebben om te reageren (net als vorige keer) schroom niet want het is fijn om iets van jullie te horen!

Tot de volgende keer liefs van Jan en Yvonne

Reacties

Reacties

Hans en Sietske

Fijn dat jullie reis zo goed is verlopen. We zijn weer benieuwd naar al jullie avonturen.
Liefs Hans en Sietske

Wim

Fijn dat jullie ook van de 6 daagse reis hebben genoten.
En dat degeneren ...... beter de caravan dan Jan, haha.

Geniet van jullie Winterresidentie, tot ziens.

Leny en Wim Le Large

Joop enMartha

Leuk zo,n positief verhaal gelukkig ook met UP,s endouns het lijkt echt op eenheel gewoon leven net als thuis ha ha met ons alles oké wij gaan morgen naar theater black en biauty full lekker genieten het is hier een beetje druilerig maar wij hebben een grote legpuzzel op tafel liggen vergeten soms vergeten we te eten maar dat halen we wel weer in hoor verder weinig nieuws groetjes Joop en Martha aan allen

erna en leonard!

Leuk om weer de reisverhalen te horen! Wat een toestand met de caravan van Jan . Eerst zijn auto en nu dan de woonwagen. Pff... nou ja als het met jullie maar in orde is. De rest is te vervangen.

Genieten!!! Liefs!

miny

Leuk jullie reisverhaal en de foto's .Ben blij dat jullie reis goed is verlopen. Nu verder genieten .Vandaag best wel koud hier en de afgelopen dagen veel regen. Zondag wordt verjaardag van bobby gevierd. Vanaf 3 uur zijn we welkom op het feestje. Sanne heeft studentenkamer in Tilburg vanaf 2 december. Fijn voor haar. Veel plezier verder en heel veel groeten en xxxx voor jullie van mij, Miny

Astrid

Wat fijn dat alles goed is gegaan tijdens de reis....behalve dan dat dakluik. Heb je Parijs niet gemist?
Deze week al 2x zeiknat geregend....dus je weet wat je mist.
Hier wordt volop geboden op marktplaats....op allerlei zaken die ervoor kunnen zorgen dat er straks in Geulle iets staat. Veel plezier met wandelen, koffie drinken, spelletjes doen....en andere leuke dingen...

Astrid

En....volgende keer natuurlijk een bericht van Jan.....

Ingrid en Theo

Ik wist al telefonisch dat jullie goed waren aangekomen in Portugal. Maar dat verhaal over het dakluik is weer nieuw. Ik denk dat we voor Jan een andere caravan moeten gaan zoeken. haha. Aan de foto's te zien is de reis door een mooie streken gegaan. Ik zal Bart deze blog laten lezen, want wassen van caravans is wel een specialiteit gaan worden denk ik zo. Wat betreft Geulle er komen veranderingen die positief zullen zijn het komende jaar. Geweldig allemaal. Hou de moed erin en blijf gezond dan betalen Theo en ik de dokter. Veel plezier nog en natuurlijk de volgende blog moet van jan komen.
Heel veel liefs van ons uit een zeer regenachtig Limburg. Thuis op de Nuujstadt (bababa)

Tiny v.d.Tillaart

Hallo Ben blij dat de reis voorspoedig is verlopen. Hier in R.mond is het echt herfst. De korte broek is ver weg geborgen. het slechte weer is net als sinterklaas in aantocht.
Om de tijd door te brengen heb ik puzzel(niet in mekaar te krijgen) en heb een accordeonnetje gekocht dus ik kan even vooruit maar toch kijk ook ik uit naar het voorjaar waar jullie nou al van genieten. groetjes en tot de volgende blog.

Hermke Rijpkema

Dag Yvonne,
Erg leuk om te lezen! En laat Jan ook maar een stukje schrijven, dat kan hij heel goed. Zo te zien gaat dit leven je bevallen en blijft dit niet bij eén sabatical year.
Geniet en ik volg je verhalen graag.
Hermke

Marije

Lieve Yvonne en pap,

Boh ik ben jaloers...hier geen mooie wandeldagen, alleen maar regen en/of koud. Maar ach, het hoort erbij maar ik had zo graag nog even willen struinen in de natuur met het zonnetje nog op de achtergrond.
Prachtige foto's en een leuk geschreven stukje! Meer, meer, meer!!
X Marije

Jeannette & René

Goed te horen dat jullie het fijn hebben!
Wat Marije zegt, koud, guur en nat...jullie hebben het veel beter voor elkaar in Portugal!

Geniet met elkaar daar!

X

Ps ik ben benieuwd naar de razende reporter Jan vanuit Portugal hahaha ????

Hans en Sietske

Ook wij zijn heel erg benieuwd naar de spannende verhalen van Jan, heb nog niks gezien ook al gekeken of Jan zijn verhaal in onze Spam terecht was gekomen.
Geniet van alles xx liefs Hans en Sietske

Ang1966

Gelukkig zijn jullie veilig aan gekomen. Groetjes uit België.

Arie en Antje

Wij hadden dat ook toen wij weer terug kwamen op Pomarinho, een gevoel van thuiskomen.
Heel bijzonder en je voelt je inderdaad direct weer helemaal op je plek.
Hopelijk zijn we er volgend jaar weer bij.
Genieten maar zou ik zeggen ,veel liefs ,Arie en Antje.

Marijke

Eindelijk je blog gevonden!
Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad en je nu weer heerlijk gesetteld bent in Portugal.
Geniet ervan. Groetjes, Marijke

Ingrid en Theo Kleuskens

Yvonne allereerst van harte gefeliciteerd met je 12½ jarig jubileum binnen de Nederlandse Caravan Club.
Terwijl jij lekker in Portugal zit lezen wij dit bericht in
de Caravan. Dus wij zullen er eentje (misschien 2) op drinken. :) ;)
Veel plezier groetjes Ingrid

Astrid

Toevallig, wij zijn ook 12,5 jaar lid. Ik ben benieuwd wat jullie allemaal meemaken in Portugal, wanneer kunnen we het verslag van Jan verwachten????

Wim en Leny Le Large

Hoi Yvonne en Jan,
Bedankt voor je blog met foto's. Jullie zullen het wel druk hebben met het bijkletsen met jullie oude hap daar. In ieder geval Jan, want waar blijft zijn blog ????
Fijne Sint Nicolaasavond en tot blog.
Groet Leny en Wim.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!