cabyvon.reismee.nl

een nieuwe schrijver

Pomarinho, 6 december 2016

Lieve volgers,

Op uitdrukkelijk verzoek van Yvonne volgt hier een bijdrage van mij. De vorige blog dateert van begin november, dus het werd tijd voor een volgende aflevering. Ik zal een FAQ (Frequently Asked Question) behandelen zodat jullie een nog beter idee krijgen over de omstandigheden waaronder wij hier mogen leven.

Wat doen jullie de hele dag?

Opstaan, douchen en ontbijten vindt plaats tussen circa half negen en tien uur. Daarna moet de boel aan de kant gemaakt worden! Om elf uur is er de mogelijkheid om gezamenlijk GRATIS koffie te drinken (met koek) zie foto 1. Dit gebeurt op initiatief en kosten van Yvonne en mij en wordt druk bezocht. Omdat het meestal goed weer is, overdag zon en 16 gr. drinken we de koffie op de binnenplaats die voorzien is van een oude palmboom (die overigens het loodje gaat leggen omdat de snuitkevers haar hebben aangetast) zie foto 2.

Het koffiedrinken is om 12 uur afgelopen waarna een ieder zijns weegs gaat. Op de dagen dat we gaan wandelen, ( waarvan een impressie op foto 3) vertrekken we meestal om 10 uur Portugese tijd ( in Nederland is het dan 11 uur) om pas rond 15.00 u terug te komen. Bijna elke dag spelen we rond 15.30 u jeu de boules. Er is geen aparte baan, dus wordt er gespeeld op het hele terrein, dat helemaal niet vlak is, wat de nodige hilariteit tot gevolg heeft. Om plusminus 17.30 u gaat de zon onder en vertrekt iedereen naar zijn/haar onderkomen. Zo dit was de behandeling van de gestelde vraag!

O ja, we zijn ook nog 2 dgn naar Albufeira geweest aan de zuidkust zie foto 4 t/m 7 (ivm chiropractor bezoek) .

Uit eten doen we ook regelmatig, o.a. ivm het betreurde vertrek van Ton en Janet zijn we in Beira geweest (zie foto 8).

Uiteraard hebben we hier ook Sinterklaas gevierd met kadootje en gedichtjes. Reuze gezellig met warme chocolademelk (en slagroom en gebak) en daarna sjoelen. (zie foto 9 t/m )

Last but not least nog 2 foto's van onze caravans.

Bon dia vanuit een paradijselijk Portugal!

jullie Jan

Thea en joop

Je bent net zo'n goede schrijver als Yvonne .
We hebben een goed beeld gekregen wat jullie doen.groetjes vanuit Utrecht.

Hans en Sietske

Goedemorgen

Leuk geschreven Jan, ben blij dat jullie zo genieten. Groeten vanuit een koud maar zonnig Woerden.????

miny

Leuk weer iets van jullie te horen. en wat een mooie foto's. Hier ook alles o.k. Groetjes en xxx miny

Wim en Leny

Hallo beiden,

Zie nu dat Jan naast cijfertjes ook goed is in lettertjes en daarmee onze nieuwsgierigheid naar jullie doen en laten, kan bevredigen. Toch nog een vraag FAQ, is dit uitsluitend een hollandse enclave of zijn er ook andere nationaliteiten?
Uitsluitend caravanners of ook camperaars , zie op een foto een camper staan.

Se divertir e para o blog/vlog.

Saudacao Leny e Wim

Hermke

Dag Yvonne en Jan,
Leuk om weer een stukje van jullie bestaan te mogen lezen. En wat een prettige temperatuur! Dat gratis kopje koffie klinkt heerlijk hollands.
Liefs,
Hermke

erna en leonard.

Hartstikke fijn dat jullie het zo leuk hebben! en leuk dat de Sint ook jullie niet is vergeten! Wij hebben uiteraard ook de Sint gevierd.met koters en een gezellig avondje met de groten.
Is je caravan al gerepareerd Jan? Wat een toestand!
Wij genieten hier ook hoor van ons fijne huisje! de laatste weken hebben we hier prachtig maar af en toe koud weer gehad.
Wij hebben ook veel gewandeld hier in de duinen en bossen. We proberen elke dag een paar uur te wandelen.
Caravan is weer nagekeken en een nieuw slot en ook nog wat andere dingetjes.
In het voorjaar nieuwe banden en dan kunnen we weer gaan! Waarschijnlijk gaan wij wel weer efkes naar Oostenrijk! We zien wel. Eerst nog ff de winter door en alle sociale contacten een beetje bijhouden. Ben blij voor jullie dat het daar gezellig is ! en Toch ook weer lekker weer! Wel Jammer dat het zo vroeg donker is he!
Geniet ervan en liefs Leonard en Erna

Antje Nijman

Hallo samen,
Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
We kijken vaak naar de vermeldingen via Facebook en ook krijgen we gelukkig ook zo eens een berichtje vanuit het warme Portugal.
We missen jullie.
Liefs Antje.

Ingrid en Theo Kleuskens

Hallo Jan en Yvonne, fijn dat jij Jan nu ook een verhaal hebt geschreven, daaruit blijkt dat je ook goed met letters kunt omgaan, maar wij wisten dat al. Als wij het verhaal zo lezen van jullie activiteiten overdag hebben jullie die gewoon meegenomen van Geulle naar Pomarinho. Alleen is het goed voor jullie dat je de kou niet hebt meegenomen. Kunnen jullie heerlijk verder gaan met genieten in een fijne temperatuur.
Heel veel groetjes van ons. XXXX

Marijke en Henny van den Heuvel

Goed te horen dat jullie genieten.
Wij hebben natuurlijk ook gezellig sinterklaas gevierd met de familie. Lieve groet, Marijke

Jellie en Gerard

Jullie vermaken je prima zo te zien en te horen.
Ook hier is het een prachtige week geweest met flink veel vorst, maar het was heerlijk en zonnig.
Lekker gewandeld in de Exloo'er bossen.
Druk met kerstsfeertje maken.
Vrijdag gaan we naar een kerstshow in Enter, vanaf 18.00 met tenten en lichtjes.
Geniet lekker verder en tot horens.
Lieve groeten van Jellie en Gerard en pootjes van de doggies.

René & Jeannette

Wat fijn om te horen dat het goed gaat met jullie. Ik hoop dat het chiropractor bezoek, eenmalig is in jullie reis. Geniet er samen! X

Lies Rijksen uit oudewater

Gelukkig ben ik niet jaloers aangelegd want anders......
Top dat jullie zo genieten! Groot gelijk, carpe diem het leven is kort!