cabyvon.reismee.nl

Aan het begin van 2017

Lieve allemaal,

Al weer een beetje bijgekomen (niet letterlijk bedoeld) van alle feesten en druktes. Voor iedereen die dit leest een heel gezond en gelukkig jaar toegewenst! Hopenlijk geen ongelukken (vuurwerk) hier krijg ik af en toe wat mee vanuit Nederland, (bewust want ik kijk niet veel tv) veel oogletsels dit jaar. Hier was het tijdens de jaarwisseling helder en koud. Een prachtige sterrenhemel en vooral....heel stil! Vuurwerk kennen ze hier niet, wel veel eten en drinken. Want dat is wat we gedaan hebben met oud en nieuw! Samen gevierd met de wandelgroep ( een aantal vrouwen die hier 2 weken in het vriendenhuis vertoeven en dagelijks een wandeltocht onder leiding van een gids maken. Stoer hoor en zwaar. Duitse,Engelse en Hollanders, dus je begrijpt het was een zeer gemengd feestje! Wij hadden allemaal wat klaar gemaakt en Dolf (de beheerder) had ook nog voor lekkers gezorgd. We hadden heerlijke gehaktballetjes, verse kroepoek, zoutjes, kaasje en toastjes, een of ander kipgerecht, kartoffelsalade, eiersaleade etc. Dus hier zijn we wel letterlijk bijgekomen van het feest.

Maar wat het mooiste was (zie de foto's) dat we heus verse oliebollen hebben gegeten! Klaas en Reina hadden vanuit Nederland alle ingredienten meegenomen en er zijn wel 80/90 oliebollen gebakken. Je kunt je voorstellen dat zij deze dagen heel veel vrienden hadden!!

Nee hoor grapje, het is nl ook onze wandelcommissie, zij zoeken een wandeling uit en daar kun je dan mee meegaan (vrijblijvend) en Klaas heeft de leiding! Heel gezellig, de ene keer lopen we met 4/6 personen de andere keer weer met 10/12. Brood en drinken mee, onderweg picknicken en vooral genieten van de prachtige natuur. Want dat hebbben we deze eerste twee maanden volop gedaan. Tot nu toe is het weer ons gunstig gezind. Af en toe een paar dagen wat minder maar meestal kun je dan wel wandelen. Behalve op Nieuwjaarsdag toen wilden we bij de Taag gaan wandelen maar het was heel winderig en ...vooral koud. Dus eerst hebben we koffie gedronken tusssen de Portugezen in een klein cafeetje. Jeetje wat zijn die mannetjes klein, het was een prachtig gezicht. Staan ze daar allemaal aan de bar en je kunt een touwtje boven de hoofden spannen, ze zijn allemaal even groot (lees klein). Wij maar wachten tot de mist optrok, maar helaas dat gebeurde niet en na een prachtige autotocht (groene route) waar we overigens niet veel van gezien hebben, toch nog een klein wandelingetje rond het stuwmeer gemaakt. Dus het nieuwe jaar bewogen begonnen!!

Op eerste kerstdag hebben we met z'n allen gebrunchd, BUITEN in de zon wel te verstaan. Eerst koffie met lekkernijen en daarna soep en broodjes en lekkere hapjes. Heel gezellig en als klap op de vuurpijl....JEU DE BOULE. Veel gelachen, jeetje wat zijn we dan fanatiek!!

Een hele leuke verrassing kregen Jan en ik vanuit nederland met de kerst. Allebei een kerstpakket, met lekkere en leuke kadootjes. De dochter van Jan had daar voor gezorgd. Als 2 kleine kinderen hebben we uitgepakt, nogmaal bedankt Miranda.

Tweede kerstdag zijn we s'avonds met de hele groep in ons geliefde OS AMIGOS geweest. Heerlijk zwart zwijn gegeten en het wereldberoemde toetje (lees caloriebom) en toen naar de auto gerold.

Tussen het eten door fiets ik ook nog hoor. Je kunt hier heel goed en mooi fietsen op rustige wegen (wel met mijn motortje op turbo!) maar de beweging is er en volop genieten. Tegenwoordig heb ik een eigen mifi dwz een eigen internet dmv een router, dus hele goede verbinding! Dus dat probleem is ook opgelost want uiteindelijk is de whatsap, skype en email HET kontakt met jullie!! Het is niet de bedoeling dat jullie, als je dit leest jaloers wordt maar ik kan niet anders schrijven dan dat dit geweldig en een voorrecht is om mee te maken.

We hebben een hele leuke en gezellige groep mensen om ons heen en we genieten van elkaar. Op de foto's die ik bijsluit kun je het bewijs ervan zien. Nogmaals allemaal een goede start en bedankt voor de vele wensen van jullie kant.

Veel liefs Yvonne en Jan

Lies

Ha Yvon en Jan, natuurlijk al het goede voor het nieuwe jaar toegewenst. Toch een beetje jaloers bij het lezen van jullie verhalen. Hier druilerig weer, hard werken om de hypotheek en vaste lasten te betalen. Bah waar zijn we toch mee bezig, als er een caravan en plekje vrijkomt dan ben ik de eerste. Lieve groet en geniet van het leven!

Reina en Klaas

Heel mooi verhaal,wat hebben we toch genoten!!

Reina en Klaas

Mooi verhaal,wat hebben we toch genoten!!

Ton en Janet

Het was weer zo leuk om te lezen hoe het met jullie gaat en hoe jullie de feestdagen hebben doorgebracht. Leuke foto's ook, Klaas oliebollen bakkend in een stralend zonnetje bijv. Hier moeten we het met minder doen....
Zo te lezen en te zien hebben jullie er nog geen genoeg van.....???? Alle goeds voor jullie allemaal en groetjes van Ton en Janet

Ton en Janet

I.p.v. een smiley (met knipoog) staan er vraagtekens...

Gerrit-Jan

Maak ons maar jaloers,het was hier behoorlijk koud maar gezellig,al ligt mijn vader erg slecht word over 3 weken 98!maar jullie een goed begin

René & Jeannette

Wat fijn om te lezen allemaal!! Hier geen ongelukken gebeurd met vuurwerk, wel gesnoept van de oliebollen, heerlijk! Haha ...

Voor jullie een heel liefdevol, gelukkig maar vooral gezond 2017. Geniet voorts van jullie reis maar dat doen jullie wel zo te lezen.

Liefs uit Woerden

Tiny

Van uit een besneeuwd Roermond een gezond en vakantie vol 2017 gewenst.
Gr.

Claudia en André

Jullie ook de beste wensen voor 2017!
Het ziet er heerlijk uit bij jullie!
Sommige foto's nog lekker met korte mouwen aan heerlijk!
Geniet ervan met elkaar en samen!
Liefs van ons allemaal.

Theo en Ingrid

Hoi Yvonne en Jan,ook van ons een gezond en goed 2017 gewenst.Een heel mooi verhaal en zo te lezen genieten jullie volop. Wij hebben de kerstdagen doorgebracht in Sint Oedenrode samen met Tiny en een hele gezellige groep mensen die er waren. Een lekker kerstdiner en tweede kerstdag een gourmet met zijn allen. Nieuwjaar waren we thuis samen met Bart en Anouk. Theo had wachtdienst. Ook dat was heel gezellig. Zelfs nog keezen gespeeld, ik zag op een van de foto's dat jullie dat ook speelden. Altijd spannend he. Vanmorgen was het in het zuiden van Nederland in ieder geval wit. Het had gesneeuwd vannacht. Erg mooi en alles is nog niet weg hier. Dus wij genieten.
Heel veel groetjes van ons.

Evalien

Hoi Yvonne,
Vanuit de Achterhoek wensen we jou en Jan het allerbeste voor dit nieuwe jaar!

Grtz, ook namens Alfons, Anouk en Luuk

leonard en erna

Jullie ook alle goeds voor 2017! Mooi verhaal weer en lekker hoor die oliebollen! En vast en zeker als je zo ver weg zit!
Wij gaan nog even voordat het caravan seizoen begint het parket lakken en de zolder opknappen!

Kunnen we straks lekker weer genieten!
Ook doen wij ook veel bewegen! Zeker na al die lekkere dagen!

Liefs Leonard en Erna!

Jellie en Gerard

Hartelijk dank voor het uitgebreide en gezellige verhaal.
Ook jullie natuurlijk allemaal de beste wensen voor 2017.
Hier is alles goed. Rustige feestdagen gehad. Met kerst samen, want de kinderen waren op vakantie naar elders.
Jaarwisseling uitgezeten met 2 buurvrouwen uit het westen des lands, die hier met de feestdagen vertoeven in hun huisjes. Was erg gezellig met ook natuurlijk oliebollen en veel te veel andere lekkere dingen. Nieuwjaarsdag kinderen geweest en nu zijn we weer normaal aan het doen.
Gisteren heeft Gerard al 2 bomen omgezaagd, letterlijk hoor. Hele klus, maar het wordt een stuk lichter om ons huisje heen.
Als we gezond mogen blijven gaan wij in oktober ook weer overwinteren, maar wij gaan naar Spanje, richting Alicante. We laten de caravan dan daar, zodat we maar 1 keer met de sleephut hoeven te rijden.
Hier gebruiken we hem toch niet, want ons verblijf hier bevalt ons uitermate goed.
Geniet lekker verder nog die twee maanden, want voor je het weet is het weer voorbij.
Tot in nederland dan maar en de hartelijke groeten van Gerard en Jellie en een poot van Coco en Flora

Peter en Astrid

Ook namens ons een mooi 2017 toegewenst.

Antje Nijman

Hoi Jan en Yvonne ,fijn dat jullie genieten.
Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar.
We hebben het hier ook best gezellig gehad samen met kinderen en kleinkinderen.
Oud en nieuw is hier zeer rustig ,er is wel wat vuurwerk maar dat is meer op afstand zodat het veilig konden bekijken.
Maar ondanks de gezelligheid hier missen we toch de gezelligheid op Pomarinho.
Dus als het een beetje meezit zijn we volgend jaar ook weer van de partij.
Nog een fijne tijd verder daar en tot ziens dan maar .
Groetjes Arie en Antje.

Els

Hé Yvonne,
wat leuk weer om je verhaal telezen. Van harte een jaar met een gouden randje gewenst. Volgens mij geniet je volop.
Houen zo.
Bizonder hoor dat je hart zo in Portugal zit. Leuk trouwens die oliebollen.

Fietste een tijdje geleden langs je huis. Verleden tijd hoor.
Dacht ook nog aan je keramiek spullen. Heb je daar al een oplossing voor? Ik heb waarschijnlijk wel een koper voor je oven.
Hoor je graag.
Heb een fijne tijd