cabyvon.reismee.nl

Winter in Portugal

Lieve allemaal,

We zijn al weer een paar weken in het nieuwe jaar en het weer is een beetje omgeslagen. Dat wil zeggen, het is qua temperatuur kouder geworden, s'nachts zo tussen de -2 en 6 graden. Maar overdag een strak blauwe lucht en volop zon, alleen blijft de temperatuur dan wel wat lager (6 tot 8 graden). Maar we klagen niet hoor de afgelopen weken leek het wel voorjaar! We rekenen erop dat de temperatuur weer zal stijgen!!

Mijn broer en schoonzus (lees Hans en Sietske) zijn met onze (Jan en mijn) verjaardag hier geweest. Het was heel gezellig en we hebben ontzettend gelachen. Ze verbleven in een hotelletje in Castel de vide (15 km verder) en ze zouden mijn auto gebruiken zodat ze wat mobieler zouden zijn. Helaas kwam er een kink in de kabel of eigenlijk een EI op mijn autoband. Dus konden we er niet mee rijden ivm gevaar voor klapband! Toen werden ze elke dag gehaald door de taxi (Jan) en intergreerden op de camping. Hans roept altijd campingleven is niets voor mij maar wie denk je dat het hoogste woord had tijdens de koffie............

We hebben hele leuke verjaardagen gehad met taart en kadootjes van allemaal (zie foto's). Mooie autoritten gemaakt om de omgeving te laten zien, nu snappen ook zij waarom ik hier graag overwinter. Het enige minpuntje was dat we elke avond uit eten gingen dus heb ik een week niet kunnen koken!! De laatste 3 dagen zijn H&S nog in Lissabon geweest en hebben daar ook nog genoten! Inmiddels weer in Nederland in afwachting (kunnen ze bijna niet) van hun eerste kleinkind!! Inmiddels is mijn band vervangen en kan ik weer volop rijden althans...

Na het wisselen van de band nog even tanken en... maar je voelt het al.......

Bij het tankstation aangekomen zag ik dat de diesel 1,18 kostte, niet dat ik erg prijsbewust ben maar het viel me op. Dus ik tanken en toevallig keek ik naar de prijs en wat zag ik....1,39. Nou dat is ook lekker, dus zeg ik dat tegen Jan (die achter het stuur zat mijn privechauffeur) en die verschiet van kleur en zegt "je hebt toch geen benzine getankt" Nou dat had ik dus wel!! Gelukkig had hij de motor nog niet gestart, dus wij naar het betaalhokje. Nou dat de Portugezen aardig zijn wist ik al maar zo aardig!! Ik heb gelijk de verzekering gebeld en die hebben geregeld dat er een sleepwagen kwam (foto's). Maar de verzekering dacht dat we zo'n 100km verder naar een VW-garage zouden moeten. En nou komt het...die jongens (inmiddels nog eentje bijgekomen) hebben rondgebeld en gekeken en wisten een garage 5km verder die mijn auto wel leeg kon zuigen. Hun met de chauffeur van de sleepwagen overlegd en daar gingen we. Ze wilden niets aanpakken voor de hulp! Afijn in die garage moesten we wel even wachten maar we hebben de tijd gedood met een heerlijke lunch en wandeling. Ze hebben het keurig afgehandeld en die chef zei tegen Jan dat het niet zo erg was als dit een vrouw overkwam als ze maar lekker kon koken!! Dus dat avontuur hebben we ook weer gehad! Alleen is mijn koelkast naar de gossiemijne, daar is de koelvloeistof uitgelopen, dus daar zal wel een nieuwe voor moeten komen, maar dat handel ik wel in Nederland af. Wat overigens al weer over 6 weken is. Wat gaat de tijd toch hard als je het naar het zin hebt. Maar ook wel weer fijn om de meeste van jullie weer te zien en het knusse van Nederland te ervaren. Hopenlijk wordt het weer voor jullie ook wat beter en tot het volgende verslag.

veel liefs Jan en Yvonne

Reacties

Reacties

Astrid

Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken...lekker uit eten enz. Minder leuk natuurlijk dat er van alles kapot gaat. Hoe is het nu met je kachel???
Tot over 9 weken op Geulle....???

René & Jeannette

we hebben de verhalen gehoord van pa & ma! Je hebt wel pech hè?! Ze zijn vanavond wezen eten en hebben mijn buik bewonderd want die is er! Haha!

Groetjes en liefs van ons

Ingrid en Theo

Tjonge jonge wat een belevenissen voor jullie.
Zoals ik less is je koelkast ook naar de .......
Dat wordt repareren in Nederland. Maar verder qua gezondheid van jullie alle twee is er hopelijk geen probleem en dat is het belangrijkste. Zoals Astrid al schreef tot in Geulle weer snel. Wij zijn al behoorlijk bezig met voorbereidingen, dus wij verwachten jullie weer over ongeveer 1.5 tot 2 maanden. Veel liefs van ons.

Toos & Otto

Leuk verhaal de verjaardagen en over alles wat mis ging.
Ik heb geen ervaring met koelkasten en hoe men er bij de dealer mee omgaat, maar het zou zomaar kunnen dat het lek gerepareerd kan worden en het niet nodig is dat je een nieuwe koelkast koop.

miny

Gelukkig na alle strubbelingen zijn jullie gezond. Dat is toch het meest waarde volle. Rest mij jullie alsnog een gelukkig en gezond nieuwjaar te wensen.????????????

Hrijpkema@ziggo.nl

Wat mooi dat men in de vreemde zo aardig is voor buitenlanders! Moeten we hier in Nederland maar eens een voorbeeld aan nemen!
Wie weet tot binnenkort!
Groet, en liefs,
Hermke

Ton en Janet

Nou, dit is wel een 'spannende' aflevering zeg! Jullie hebben veel leuke dingen beleefd en ook een paar iets minder leuke maar die zijn gelukkig niet van levensbelang. Ach en je moet natuurlijk ook wat te schrijven hebben... ;)
We wensen jullie nog 6 heerlijke weken toe. Geniet ervan!
Groetjes van Ton en Janet

Joop en Martha

Hallo allemaal daar in het koude Portugal maar hier is het ook koud maar wel een heerlijk zonnetje overdag wij gaan ook elke dag wandelen anders kunnen we jullie straks niet meer bijbenen.Wij hebben Joop zijn verjaardag 75 is ook weer een mijlpaal toch gevierd. Jullie ook nog gefeliciteerd wij drinken er wel een op verder is hier alles rustig ik ben weer een beetje op geknapt na behandeling huid k nu maar niet meer in de zon wij wensen jullie nog een fijn verblijf hopen dat je niet te veel last hebt van koelkasten die niet koelen enz groetjes aan allen liefs Joop enMartha

Matthi en Corry

Wat een verhaal! En zo is het volgens ons nooit saai bij jullie.
Wij weten zeker dat jullie hier ook wel weer overheen komen en dat het plezier en de gezondheid de boventoon voeren.
Nog heel veel leuke weken daar en hopelijk zien we jullie als jullie weer terug zijn. (Voor de beloofde lunch is Jan ook uitgenodigd) Tot dan!

leonard en erna

o jee.. helemaal vergeten, maar alsnog gefeliciteerd met juliies verjaardagen!
Wij hebben het ook zo druk met allerlei zaken! Zal blij zijn als het caravan seizoen weer begint, dan krijgen we weer meer rust! Hoop ik! Wat een ellende allemaal met auto's en koelkasten. Maar ja dat is alleen maar materiele schade. De gezondheid komt op de eerste plaats!
Hier is het best koud en we kunnen bijna schaatsen. wat we dan ook gaan doen natuurlijk! Ik kan niet wachten!
Vandaag met alle kinderen en kleinkinders naar het bos geweest. Koud maar lekker zonnig weer. Daarna met zijn allen wezen pannenkoeken eten met Oma,s pasje hahaha. Oergezellig en voor herhaling vatbaar. Iedereen heeft genoten en mijn huis is schoon gebleven!Nu ff lekker de administratie zodat we morgen weer met de verfkwast aan de gang kunnen.
dat moet ook af voor het caravangebeuren!
Je ziet, wij genieten ook! en zo hoort het ook!
Nou ben benieuwd over 6 weken, komen jullie eerst naar Woudenberg? Nou ja, we zien het wel!
Dikke kus en liefs van ons!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!