cabyvon.reismee.nl

Laatste verhaal vanuit Portugal

Lieve allemaal,

Ja inderdaad het laatste verhaal (voorlopig) vanuit het mooie Portugal. Aanstaande zondag 28 feb. vertrekken we weer naar Nederland. De reis wordt weer voor mij uitgezocht, dus hoef ik alleen maar te volgen. Het enige wat ik mag inbrengen en wat gehonoreerd wordt is datwe niet meerDOOR Parijs rijden. Dat vond ik op de heenweg behoorlijk onrustig, vervelend en pittig om te rijden. Maar de overige km zie ik met genoegen tegemoet en vindt het ook wel weer spannend om naar Nederland te komen. 4 Maanden heb ik hier doorgebracht (met ups en downs) en wat heb ik genoten. Van de natuur, het wandelen, het weer maar vooral van de mensen om me heen. Ik heb er een aantal hele lieve, gelijkgestemden maatjes aan over gehouden! Het is een hele ander ontspannen leven zo in de caravan, elke dag weer genieten, lachen, gezelligheid. Het heeft me zelfs zo goed gedaan dat ik dit leven nog een poosje vol wil houden. Ik ben van plan om in Nederland nog een poosje zo door te gaan.Bij de NCC (Nederlandse Caravan Club) heb ik een zwerfabonnement genomen. Dat houdt in dat ik op de terreinen van de NCC (verdeeld over Ned) een maand kan verblijven. Dit ga ik samen metmijn reismaatje doen (die overigens in zijn caravan woont) en hoop een net zo fijne tijdte beleven als hier. Methet verschil dat ik dan weer binnen bereik ben (je bent immers in 3 uur door Ned). Noem het maar nog een jaar sabbatical (doet de jeugd ook na hun studie) ik doe het na mijn 65e. Maar eerst maar eens veilig naar Ned reizen.

De laatste maand hier was qua weer iets minder warm en zonnig. We hebben ook veel regen en kou gehad. Maar dan is de caravan ook knus en je vermaakt je toch wel zo met elkaar. We hebben in die periode vaak koffie gedronken, gesjoeld, uit eten met elkaar etc. De laatste 2 weken is het weer lekker zonnig en temp van 16/17 graden. Dus weer veel gewandeld (ben nog steeds mijn grenzen aan het verleggen!) en prachtige tochten met de auto gemaakt. Tochten van 10/12km is nu heel goed te doen en dan heb ik het niet over egale geplaveide wegen. We kruipen, sluipen langs afgronden, smalle gladde, glibberige paadjes met gevaar voor eigen leven!Hellingen met een stijging van zo'n 30%, dus ook afdalingen (is nog zwaarder). Beetje overdreven natuurlijk maar ben wel trots dat ik dit in 4 mnd heb bereikt, uiteindelijk kon ik nog geen km lopen zonder bekaf te zijn.

Wat is dit toch een mooie omgeving en de Portugezen zijn hele vriendelijke mensen. Ik ben ook zeker van plan om in november weer terug te gaan, om te overwinteren. Maar dat is nog een eind weg eerst maar eens morgen weer genieten.

Met afbreken van de voortent hebben ze me weer geholpen (net zo als bij het opzetten), wat een werk is dat! Ik had dat nooit in mijn uppie gekund, ik denk ook niet dat ik in Ned de tent opzet, zeker niet als het maar voor een maand per keer is.

Vanuit een nu zonnig Portugal een laatste groet en hopenlijk tot ziens, bels, apps etc. in Nederland.

Nog wat foto's bijgevoegd van mijn belevenissen.

Heel veel liefs Yvonne

Reacties

Reacties

Sietske en Hans

Blij als we je weer kunnen omhelzen xxxxxx

Ria baggerman

Oh Yvon, wat gaat de tijd snel en kom je al weer terug.
Dank voor je foto's en reisverslagen. Ik ben benieuwd
Naar je en naar je te luisteren en je warme knuffel te
geven. Doe voorzichtig en tot ziens, hartegroet Ria

Gerrit-Jan

Hallo, Ivonne,Een hele mooie en goede reis naar Nederland
Ik vind het heel knap en moedig dat je dit ondernomen hebt ik weet niet of je naar st-oederode komt anders zien we elkaar gauw! Nogmaals goeie terugreis.

lies

Lieve Yvonne, die 4 mndn zijn omgevlogen. Onvoorstelbaar. Ik heb genoten van je verhalen en foto's en ik kijk er naar uit dat het kleiduifje weer op haar nest landt.... Ik wens je hele goede reis en ik wil als je terug bent, met ons groepje lekker eten, ik ga portugees maken wat dat dan ook ik. Met Fado muziek halen we je weee binnen....

Gina

Hallo Yvonne ..de tijd is zeker snel gegaan.. Ik hoop dat je inderdaad weer kan komen kleien.. we horen het wel...
Allereerst een goede reis terug naar Nederland en als je terug bent gaan we lekker eten bij Lies lees ik ... Gezellig!
Goede reis en tot gauw!

Liefs Gina

Toos

Hai Yvonne, wat gaan 4 maanden toch snel. Fijn dat je je weg gevonden hebt in wat nu aan het doen bent, zoals reizen, wandelen etc.

Doe voorzichtig en een goede reis terug. Ik zie er naar uit om je weer te zien.

Liefs Toos en ook de groetjes van Kees. Doeiii

erna en leonard

Een heel goede reis terug! en hoop je gauw weer te zien op n NCC terrein! Doen jullie weer voorzichtig!
Liefs! Leonard en erna

Wil en Jos

Na de mooie foto's ook je verslag gelezen. We zijn heel blij voor jou dat het zo goed bevallen is en wensen jullie een fijne en veilige thuisreis. Veel liefs.

Els

Ha Yvonne,
eerlijk gezegd dacht ik dat je daar wel zou blijven. Zo snel gewend en contact gemaakt met de prachtige cultuur en natuur. Zo dapper ook dat je door moeilijke tijden heen vocht.
Toch een bizonder leven daar en nu weer gericht op Nederland. Alvast een beste reis toegewenst en er al zeker een heel warme ontvangst zijn op je ouwe plekkie.
lfs Els

Corry en Matthi

Hoi Yvonne.
Je zult inmiddels al een stukje opweg zijn. Maar we wensen je een heel goede reis. Dapper hoor, zo 'n stuk rijden met deze combinatie. Als je 11 maart terug bent nodig ik je s 'avonds uit op m'n verjaardag. Dat is namelijk m'n oudejaarsavond. Nagenoeg de hele vriendengroep komt. Tot ziens en goede reis. Gr. Corry en Matthi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!